Az állami szervek és a helyi önkormányzati szervek a panaszokat és a közérdekű bejelentéseket - elismerve a közösségi érdekek érvényesülése érdekében a közérdekű bejelentők által vállalt erőfeszítéseket – a hatályos jogszabályokban előírt kötelezettségek betartásával kezelik.
A Törökbálinti Polgármesteri Hivatal (székhely: 2045 Törökbálint, Munkácsy Mihály utca 79.), mint Hivatal és a Törökbálinti Városgondnokság (székhely: 2045 Törökbálint, Munkácsy Mihály utca 79.), mint Városgondnokság és közvilágítási hiba bejelentése esetén Eurowill Szolgáltató Kft. a továbbiakban együttesen mint adatkezelők között kötött közös adatkezelésről szóló megállapodás lényegéről az Általános Adatvédelmi Rendelet (a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet) 26. cikkének megfelelően.
Képviseli: dr. Benis Péter jegyző
elérhetőségek: 2045 Törökbálint, Munkácsy Mihály utca 79. telefon: 06 23 335 021
e-mail: hivatal@torokbalint.hu
ügyfélfogadás: hétfőn 13:00-17:30 óra, szerdán 8:00-12:00 és 13:00-16:30 óra, pénteken 8:00-12:00 óra között
DPO: dr. Kaveczki Andrea, kaveczki.andrea@torokbalint.hu,
Képviseli: Heiszer Csaba igazgató
elérhetőségek: levelezési cím: 2045 Törökbálint, Munkácsy Mihály utca 79., iroda: 2045 Törökbálint, Munkácsy Mihály utca 79.
telefon: 06 23 222 333
e-mail: varosgondnoksag@torokbalint.hu
munkaidő: hétfő: 8:00-17:30, kedd, szerda, csütörtök: 8:00-16:30, péntek: 8:00-13:00 óra között DPO: dr. Kaveczki Andrea, kaveczki.andrea@torokbalint.hu
elérhetőségek: Levelezési cím: 2230 Gyömrő, Táncsics M. út 110., székhely/telephely: 2230 Gyömrő, Táncsics M. út 110.
telefon: 06-23/222-322; +36-80/980-030
e-mail: kozvilagitas@torokbalint.hu; eurovill@eurovill.hu munkaidő: munkanap 8.00 – 16.00
Adatkezelő képviselője: Agócs Imre ügyvezető, eurovill@eurovill.hu, 06-70-331-2270
Viamap Kft. (székhely: 2176 Erdőkürt, Téglaház u. 4., telefon: 06 1 769 2406, e-mail: info@viamap.hu,
A panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvényben (a továbbiakban: Panasztv.) foglaltak szerint a következő típusú lakossági bejelentések egyszerű, gyors és szakszerű intézhetősége, valamint az ezek egységes felületen történő megjelenítése Törökbálint térinformatikai rendszerén keresztül (a terkep.torokbalint.hu felületen):
illegális hulladéklerakó
parlagfű
úthiba (kátyú)
KRESZ-tábla lopása és -rongálása
utcanévtábla lopása és -rongálása
buszmegálló rongálása
játszótér rongálása
illegális zöldhulladék
gondozatlan közterület
gondozatlan zöldsáv
gondozatlan telek
járdahiba
egyéb közérdekű bejelentése
közvilágítási hiba.
ezen bejelentések gyors és hatékony megoldása, valamint ennek kommunikációja a lakosság felé, valamint a Polgármesteri Hivatal és a Törökbálinti Városgondnokság között.
közérdekű bejelentés kivizsgálása, valamint a közérdekű bejelentővel való kapcsolattartás.
Az érintettek neve,
e-mail címe és telefonszáma.
Törökbálinti Polgármesteri Hivatal
Törökbálinti Városgondnokság
Eurowill Kft. (közvilágítási hiba esetén)
Az adatkezelés az Adatkezelő által végzett közérdekű feladat végrehajtásához szükséges.(GDPR 6. cikk (1) bek.
e) pont)
A Panasz tv. 2. § (3) bekezdése szerint az eljárásra jogosult szerv kapcsolatot tart a panaszossal és a közérdekű bejelentővel, ennek keretében a panasz vagy a közérdekű bejelentés kiegészítésére, pontosítására, a tényállás tisztázására, valamint további információk rendelkezésre bocsátására hívhatja fel. Az eljárásra jogosult szerv a panaszost vagy a közérdekű bejelentőt meghallgatja, ha azt a panasz vagy a közérdekű bejelentés tartalma szükségessé teszi.
Az adatkezelés időtartama az adatkezelési célokhoz kapcsolódik.
Az adatkezelés időtartama: a lakossági bejelentés megoldásának idejéig, de a térinformatikai rendszerben legfeljebb addig, míg ott a Hivatal ill. a Városgondnokság illetékes ügyintézője elintézettnek jelöli az adott bejelentést.
A Panasz tv. 3. § (1)-(2) bekezdései szerint a panaszt és a közérdekű bejelentést az eljárásra jogosult szervhez történő beérkezésétől számított harminc napon belül kell elintézni. Ha a panasz vagy a közérdekű bejelentés elintézését megalapozó vizsgálat előreláthatólag harminc napnál hosszabb ideig tart, erről a panaszost vagy a közérdekű bejelentőt – az elintézés várható időpontjának és a vizsgálat meghosszabbítása indokainak egyidejű megjelölésével – tájékoztatni kell. A panasz vagy a közérdekű bejelentés elintézésének határideje ebben az esetben sem haladhatja meg a hat hónapot.
Ezután a lakossági bejelentések továbbra is szerepelnek a rendszerben, de az érintett személyes adatai törlésre kerülnek.
Az adatokat tartalmazó irat a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint kerül iktatásra, és az iktatott iratok között a mindenkor hatályos irattári tervben meghatározott selejtezési időig, illetve – ennek hiányában – levéltárba adásáig kezeljük. Ezt követően az Ltv. szerint levéltárba adandó iratokban foglalt adatok kivételével az Adatkezelő az adatot törli (iratokat selejtezi), illetve a levéltárba adással a személyes adatok kezelése az Adatkezelőnél megszűnik.
A Törökbálinti Polgármesteri Hivatal és a Törökbálinti Városgondnokság, valamint közvilágítási bejelentések esetén az Eurovill Szolgáltató Kft. az érintettek adatait nem továbbítja.
A személyes adatok a bejelentőtől származnak, így az Adatkezelők a bejelentő által bejelentésében rendelkezésre bocsátott bármely személyes adatot kezelheti.
Az Adatkezelő nem hoz kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló olyan döntést, melynek hatálya kiterjedne az Érintettre vagy rá nézve joghatással járna.
Az Ön adataihoz az Adatkezelő(k) ügyben közreműködő munkatársai, valamint Adatfeldolgozóként a Viamap Kft. alkalmazottai férnek hozzá.
Az érintett az adatkezelés bármely szakaszában a jelen tájékoztató I.1. pontjában megjelölt elérhetőségeken, írásban tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve – a kötelező adatkezelés kivételével – törlését vagy zárolását.
Az adatkezelő a személyes adatot helyesbíti, ha az a valóságnak nem felel meg, és a valóságnak megfelelő személyes adat a rendelkezésére áll.
Az Adatkezelő zárolja a személyes adatot, ha az érintett ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett jogos érdekeit. A zárolt személyes adat kizárólag addig kezelhető, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta.
Az Adatkezelő megjelöli az általa kezelt személyes adatot, ha az érintett vitatja annak helyességét vagy pontosságát, de a vitatott személyes adat helytelensége vagy pontatlansága nem állapítható meg egyértelműen.
Az Adatkezelő a személyes adatot törli, ha kezelése jogellenes, az érintett kéri, a kezelt adat hiányos vagy téves - és ez az állapot jogszerűen nem orvosolható - feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki, az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt, azt a bíróság vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elrendelte.
Az Adatkezelő az érintett adatát nem törölheti, ha az adatkezelést törvény rendelte el.
A személyes adatok törlésére, zárolására, helyesbítésére 15 nap áll az Adatkezelő rendelkezésére. Amennyiben az Adatkezelő az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti igényét nem teljesíti, az igény beérkezésétől számított 15 napon belül írásban közli az elutasítás indokait.
Az Adatkezelő a helyesbítésről, a zárolásról és a törlésről az érintettet, továbbá mindazokat értesíti, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbította. Az értesítést mellőzi, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.
Az érintettek bármelyik adatkezelő vonatkozásában és bármelyik adatkezelővel szemben gyakorolhatják az Általános Adatvédelmi Rendelet szerinti jogaikat. Az adatkezelők az érintettől érkezett megkeresések teljesítése céljából közös kapcsolattartóként az Törökbálinti Polgármesteri Hivatalt (székhely: 2045 Törökbálint, Munkácsy Mihály utca 79., e-mail: hivatal@torokbalint.hu ügyfélfogadás: hétfőn 13:00-17:30 óra, szerdán 8:00-12:00 és 13:00-16:30 óra, pénteken 8:00-12:00 óra között, az adatkezelő adatvédelmi tisztviselőjét: dr. Kaveczki Andrea, kaveczki.andrea@torokbalint.hu) jelölik ki.
Az adatkezelő mindent megtesz azért, hogy a személyes adatok kezelése jogszerűen és a lehető legnagyobb biztonságban történjen. Az esetlegesen felmerülő problémákkal célszerű ezért, mielőtt más jogorvoslatot venne igénybe, közvetlenül a Hivatalhoz, mint Adatkezelőhöz fordulni, azok mielőbbi orvoslása érdekében.
Az érintett jogosult panaszt tenni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11; www.naih.hu, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu) vagy a szokásos tartózkodási helye, a munkahelye vagy a feltételezett jogsértés helye szerinti tagállam adatvédelmi felügyeleti hatóságánál, ha az érintett megítélése szerint az érintett személyes adatai kezelése sérti az Általános Adatvédelmi Rendeletet. Ha a felügyeleti hatóság nem foglalkozik a panasszal, vagy 3 hónapon belül nem tájékoztatja az érintettet a panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről vagy annak eredményéről az érintett bírósági jogorvoslatra jogosult. A felügyeleti hatósággal szembeni eljárást a felügyeleti hatóság székhelye szerinti tagállam bírósága előtt kell megindítani.
Az Érintett jogosult bírósághoz is fordulni jogorvoslat érdekében. Ebben az esetben az Érintett dönthet arról, hogy a pert az Adatkezelő tevékenysége helye szerinti EU tagállam vagy az érintett szokásos tartózkodási helye szerinti EU tagállam bírósága előtt indítja-e meg. Magyarországon az érintett a pert lakóhelye, tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindíthatja.
Törökbálint, 2025. január 27.